| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Virtual L
|
Posted: Thu Nov 23, 2006 18:41 |
|
|
Jaaah! dessa härliga dialekter tror inte att jag har sett det programmet Sarah hmm.. ingen aning. men iallafall dessa 'underbara' dialekter i sverige skånska, stockholmska, smålänska, dalslänska, gotlänska,göteborska ja älskar dom hehe men som jag vet så har jag ingen dialekt *stolt*  _________________ "When you start putting pen to paper, you see a side of your personal truth that doesn't otherwise reveal itself in conversation of thought." |
|
| Back to top |
|
 |
Emmanuel

|
Posted: Thu Nov 23, 2006 20:54 |
|
|
Just a few Jamiro related questions for my fellow Scandinavian fans: hvor kendt er Jamiroquai egentlig i Sverige? - for her i Danmark har jeg den fornemmelse at der er meget begrænset med fans.....de fleste har hørt Jamiroquai=virtual insanity og de fleste tror også at Jamiroquai er jay kay og ikke et band, og så hvad angår high times så virker det som om den slet ikke er udkommet i danmark endnu - jeg har i hvert fald ikke fundet den i nogle store butikker endnu - hvordan er det hos jer? (hope you can understand what I'm writing - if not, i'll just write in English) |
|
| Back to top |
|
 |
Emmanuel

|
Posted: Thu Nov 23, 2006 21:04 |
|
|
PS. talking about Sweden I truly envy you from having this mind blowing building i your country:
Turning Torso by Santiago Calatrava (supreme architect) |
|
| Back to top |
|
 |
Virtual L
|
Posted: Thu Nov 23, 2006 21:10 |
|
|
| Emmanuel wrote: |
Just a few Jamiro related questions for my fellow Scandinavian fans: hvor kendt er Jamiroquai egentlig i Sverige? - for her i Danmark har jeg den fornemmelse at der er meget begrænset med fans.....de fleste har hørt Jamiroquai=virtual insanity og de fleste tror også at Jamiroquai er jay kay og ikke et band, og så hvad angår high times så virker det som om den slet ikke er udkommet i danmark endnu - jeg har i hvert fald ikke fundet den i nogle store butikker endnu - hvordan er det hos jer? (hope you can understand what I'm writing - if not, i'll just write in English) |
Ja, det är samma sak för Sverige. Det är väldigt lite fans här i Sverige , dels för att många människor inte gillar dom (Dom tycker dels pga. att Jay Kay härmar Stevie Wonder ) och att dom inte har hört talas om dem, Du har rätt! alla tror att JK är Jamiroquai . det är samma sak här , men det beror nog på att dom inte har varit här på konsert på länge.. har aldrig sett dem ,, _________________ "When you start putting pen to paper, you see a side of your personal truth that doesn't otherwise reveal itself in conversation of thought." |
|
| Back to top |
|
 |
Emmanuel

|
Posted: Thu Nov 23, 2006 21:42 |
|
|
| Virtual L wrote: |
Ja, det är samma sak för Sverige. Det är väldigt lite fans här i Sverige , dels för att många människor inte gillar dom (Dom tycker dels pga. att Jay Kay härmar Stevie Wonder ) och att dom inte har hört talas om dem, Du har rätt! alla tror att JK är Jamiroquai . det är samma sak här , men det beror nog på att dom inte har varit här på konsert på länge.. har aldrig sett dem |
Nåh - sørgeligt at der heller ikke er så mange fans i Sverige - det kan til tider være ret frystrerende .........men så må vi i det mindste prøve at samlet de skandinaviske fans der er her på jamirotalk ........ er der nogle fans fra Norge eller Finland (any fans from Finland?) så giv et reply.
Jeg har også kun hørt Jamiroquai en gang - det var i Dublin, noget af det fedeste jeg har oplevet ....du har virkelig noget tilgode! |
|
| Back to top |
|
 |
Virtual L
|
Posted: Fri Nov 24, 2006 17:32 |
|
|
Mmm.. men om jag inte får chans o se dom i Sverige så kommer jag att åka utomlands nån gång o se dom absolut. Jag har verkligen nått att se fram emot!
Ja det finns många finska fans här tex. jamirokaki tror jag..  _________________ "When you start putting pen to paper, you see a side of your personal truth that doesn't otherwise reveal itself in conversation of thought." |
|
| Back to top |
|
 |
Space Clav
Expert

|
Posted: Fri Nov 24, 2006 19:49 |
|
|
Jamirokaki är från Baskien (som ligger i Spanien men inte är spanskt).
I'll write in English too so he can understand what is written about him.
Jamirokaki is from Basque Country (which is located in Spain, but it's not Spain).  _________________ Old school forever! |
|
| Back to top |
|
 |
Virtual L
|
Posted: Fri Nov 24, 2006 20:45 |
|
|
| Space Clav wrote: |
Jamirokaki är från Baskien (som ligger i Spanien men inte är spanskt).
I'll write in English too so he can understand what is written about him.
Jamirokaki is from Basque Country (which is located in Spain, but it's not Spain).  |
Okey , sorry , my mistake thought he was from Finland sorry inaki!  _________________ "When you start putting pen to paper, you see a side of your personal truth that doesn't otherwise reveal itself in conversation of thought." |
|
| Back to top |
|
 |
SweDanFunk

|
Posted: Sat Nov 25, 2006 23:17 |
|
|
Hey
Posting some none swedish humour by some swedish guys:
http://youtube.com/watch?v=7tMlSwfVGp4
love it!
Its the stockholms biggest libary!
Stockholms stats bibliotek
Bibliotek = Libary
/DanielR |
|
| Back to top |
|
 |
Virtual L
|
Posted: Wed Nov 29, 2006 17:59 |
|
|
nice.
har aldrig vart i det biblioteket aja
Okey några politiska frågor om den svenska demokratin just nu.. Vad tkr ni om Moderaterna? det är bara en fråga och behöver inte besvaras I mitt fall så är jag orolig om kommande musiker hur dem ska kunna leva vi får se hur det går... _________________ "When you start putting pen to paper, you see a side of your personal truth that doesn't otherwise reveal itself in conversation of thought." |
|
| Back to top |
|
 |
SkateCowboy

|
Posted: Sat Dec 02, 2006 01:27 |
|
|
| SweDanFunk wrote: |
Ja vi har mycket att vara stolta över, en tunnel blir till en undervattensgång.
|
Stolta över att det finns en väg som leder bort från Sverige?
Har funderat på att åka utomlands för att se Jamiroquai. Flyg till London kan man ju få tag i billigt från Stockholm. Vilka städer bor alla ni svenska fans i? |
|
| Back to top |
|
 |
SweDanFunk

|
Posted: Tue Dec 05, 2006 15:44 |
|
|
Tja
Du precis samma tanke har slagit mig men vad jag befarar blir det ett tag innan de blir några mer koncerter
Jag får ångest för att jag inte åkte o såg dom var som helst på dynamite touren, alltså om dom uppträde i egypten immorn skulle ja försöka ta mig dit med all min kraft .
Bor i stockholm
/DanielR |
|
| Back to top |
|
 |
Freja42

|
Posted: Sat Jan 12, 2008 22:31 |
|
|
Jaha, får man prata svenska här då?
Kul att se flera skandinaviska fans här.
Jag kan villigt erkänna att jag aldrig träffat någon svensk på riktigt som gillar den sorts musik jag gillar... Jag antar att jag träffar fel sorts människor.
Jag hade en pojkvän ett kort tag som gillade Level42 men det tog slut ändå.  |
|
| Back to top |
|
 |
SweDanFunk

|
Posted: Sun Jan 13, 2008 22:11 |
|
|
Tjena här får man prata svenska!
jag går på Rytmus Musikergymnasiet och där är det en hel del som lyssnar på jamiroquai, men jag kan lätt säga att jag är den mest inbitna, "Va har du inte hört space clav!?" hahaa
Jag har iaf sparat pengar så att jag kan åka iväg med min brosa till London vid nästa gig!
/Daniel |
|
| Back to top |
|
 |
Freja42

|
Posted: Sun Jan 13, 2008 23:09 |
|
|
Jag har aldrig sett dom spela, så jag skulle gärna göra vad jag kan för att det ska ske!
Vet inte vad dom har för turnéplaner för året som kommer? |
|
| Back to top |
|
 |
|